Publicerad i Livet

Frågor om mobil användning..

1. Hur mycket använder du ring-funktionen på din telefon?

Jag avskyr att prata i telefon, men gör det ofta med min familj som jag känner mig trygg med. Annars undviker jag det.

2. Vad är ditt längsta telefonsamtal med någon?

Mitt längsta telefonsamtal måste ha varit när jag pratade med min Amanda för ett tag sen, tror vi pratade i 2 timmar i sträck.

3. Hur mycket tid spenderade du i telefon som tonåring?

Mobilerna blev ju mer poppis när jag var tonåring, men det var inte förens på gymnasiet som det blev mer avancerat. Använde bara mobilen till att sms:a och ringa på… fanns inte andra funktioner direkt.

4. Är ljudet normalt på eller av?

Av någon anledning så har jag nästan alltid ljudet avstängt. I skolan är det naturligt för att inte störa undervisningen, men måste bli bättre på att ha ljudet på så jag hör när någon försöker kontakta mig. På nätterna har jag inställning att ljudet är av och endast samtal från favoriter går igenom. DVS Mina föräldrar och syskon.

5. När spenderar du mest tid med att använda telefonen?

När jag sitter framför TV:n eller när jag har rast. Fastnar framför sociala medier eller spel. Är rätt nördig när de gäller spel. Lr periodvis. Blir beroende av ett spel och spelar de så fort jag har chansen, kan gå upp typ 5-10 nivåer på en dag…..Insett hur beroende jag är av min telefon. Har bestämt mig för att göra en förändring med det!

Tänkte nog försöka mig på att göra ett inlägg om sociala medier senare också, men behöver verkligen brainstorma först. Men håll era ögon öppna för snart kommer det!

/Liljekonvaljens Kammare

Författare:

Florist aspirant som älskar natur och skapande. Bor i lilla Köping där jag levt mer eller mindre hela mitt liv. Tycker om att upptäcka och utforska min omgivning.

Lämna en kommentar